dnes je 16.11.2024

Input:

11/2013 F.s., Príručka na zostavenie návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2014 až 2016

11/2013 F. s.
Príručka
na zostavenie návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2014 až 2016
Číslo: MF/008432/2013-411
Úvod
Príručka na zostavenie návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2014 až 2016 vydaná v súlade s § 14 zákona č. 523/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „príručka”) obsahuje textovú a prílohovú časť. Prílohu č. 1 tvoria Kódy zdrojov, prílohu č. 2 Formuláre na spracovanie návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2014 až 2016, prílohu č. 3 tvorí Číselník mimorozpočtových účtov štátnych rozpočtových organizácií.
I. Rozpočet verejnej správy
Rozpočet verejnej správy sa zostavuje za štátny rozpočet a rozpočty ostatných subjektov verejnej správy na obdobie 2014 až 2016. Súhrnné údaje rozpočtu verejnej správy budú vychádzať z predložených návrhov rozpočtov jednotlivých subjektov verejnej správy, a to štátneho rozpočtu, rozpočtov štátnych fondov, rozpočtov príspevkových organizácií štátu zaradených Štatistickým úradom Slovenskej republiky do sektora verejnej správy, rozpočtov verejných vysokých škôl, rozpočtu Fondu národného majetku Slovenskej republiky a rozpočtu Slovenského pozemkového fondu, rozpočtu Sociálnej poisťovne a rozpočtov zdravotných poisťovní. Súčasťou súhrnných údajov rozpočtu verejnej správy sú aj údaje poskytnuté ostatnými subjektami verejnej správy, ktoré sú Štatistickým úradom Slovenskej republiky zaradené do sektora verejnej správy (napr. Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, Slovenská konsolidačná, a. s., Rozhlas a televízia Slovenska, Tlačová agentúra SR, Úrad pre dohľad nad výkonom auditu, Audiovizuálny fond). Návrh súhrnného rozpočtu za obce a vyššie územné celky a nimi zriadené rozpočtové organizácie a príspevkové organizácie zaradené do sektora verejnej správy predkladá odbor rozpočtovej regulácie Ministerstva financií Slovenskej republiky. Záväzným rozpočtom je rozpočet verejnej správy na príslušný rozpočtový rok, teda na rok 2014, pričom rozpočet na nasledujúce dva rozpočtové roky, t. j. na roky 2015 a 2016, je orientačný a bude sa upresňovať v ďalšom rozpočtovom roku, ale len v mimoriadnych a odôvodnených prípadoch.
V rozpočtoch jednotlivých subjektov verejnej správy sa uplatňuje rozpočtová klasifikácia, ktorá umožňuje Ministerstvu financií Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo financií”) vytvoriť výstupné zostavy za celý sektor verejnej správy, ktoré poskytnú vláde a parlamentu prehľad o príjmoch a smerovaní výdavkov sektora verejnej správy v rokoch 2014 až 2016, a ktorými sa zabezpečia údaje pre medzinárodné porovnávania. Povinnosť uplatňovať rozpočtovú klasifikáciu sa vzťahuje aj na príjmy a výdavky súvisiace s vykonávaním verejného zdravotného poistenia podľa § 37 ods. 11 zákona č. 523/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 69/2012 Z.z.
Jednotlivé subjekty, ktorých rozpočty tvoria rozpočet verejnej správy, zapracujú do návrhov svojich rozpočtov finančné toky zo štátneho rozpočtu v súlade s návrhom štátneho rozpočtu schváleným vládou. Zdravotné poisťovne predložia podľa § 11 zákona